SLET:

Skrevet 20120411 af Bestyrelsen

2012-04-11
Tag- og facade-renoveringen er nu ved at være afsluttet

Byggeregnskab for Tag- og facade-renoveringen kan hentes i PDF-format her


Nedenstående er sendt på mail til alle ejere i E/F H V Nyholms vej 13-19, og kan hentes i PDF-format her

Til ejerne i H.V. Nyholms Vej 13-19
Vores renoveringsprojekt er nu afsluttet og, synes vi i bestyrelsen, med et meget flot resultat.

den ekstraordinære generalforsamling i juni 2011 blev det vedtaget, at
ejendommens tag skulle udskiftes og facaden skulle renoveres. Der blev i
den forbindelse lagt en budgetramme for projektet på kr.4.049.375, og
det er glædeligt at kunne meddele, at projektet er blevet gennemført
lidt under budgettet.
Selve byggeperioden blev præget af, at der i
starten af byggeriet var særdeles godt vejr og selve tagudskiftningen
blev foretaget på ca. 4. uger. I forbindelse med renoveringen af
facaden, viste det sig dog at tilstanden på frontfacaden var værre end
først antaget. Det blev derfor besluttet, at alle fuger i frontfacaden
skulle udskiftes, og at facaden på gårdsiden blev repareret som det
oprindeligt var planlagt for både front- og bag-facade. Dette
ekstraarbejde på frontfacaden kostede ca. kr. 20.000 ekstra - men var en
merudgift som vi synes var givet godt ud. Når vi alligevel ender med
samlede udgifter lidt under budget, skyldes det at der har været andre
steder hvor der har været besparelse i forhold til det oprindelige
tilbud fra entreprenøren.
En opgave afventer, er de løse
ledninger på ejendommens bagside. Det er meningen, at alle kabler
fjernes og erstattes af helt nye kabler til telefon, tv og internet som
føres ind via hovedtrapperne. Vi forhandler p.t. med TDC om dette, men
arbejdet forventes først udført efter sommerferien.
Byggeregnskabet vedhæftes, og vil i øvrigt blive gennemgået på foreningens årlige generalforsamling torsdag d. 26. april 2012.
Optagelse af fælleslån
I
forbindelse med projektet, har foreningen fået tilsagn om et fælleslån i
Nordea. Og det nu, du som ejer skal beslutte om du vil deltage i lånet
eller indfri din andel.
Ønsker du at deltage i fælleslånet, skal
du ikke foretage dig noget. Du vil betale til lånet via dit
fællesbidrag, beløbet vil fremgå særskilt at opkrævningen.
Ønsker du
ikke at deltage i fælleslånet og vil indfri din andel, skal du senest
fredag d. 13. april indbetale din andel til foreningens byggekonto i
Nordea.
Jfr. byggeregnskabet, skal der indbetales følgende beløb:
1 andel - kr. 10.454,- (nr. 17, kld)
4 andele - kr. 41.814,- (nr. 15, kld. - Glarmester)
10 andele - kr. 104.535,- (nr. 19 st.)
13 andele - kr. 135.896,- (nr. 13 3th)
8 andele - kr. 83.628,- (alle andre)
Der kan indbetales til konto 2216-0743687140 i Nordea - HUSK, at angive dit navn og adresse når du betaler.
De ejere som indbetaler deres andel, vil fremover falde i fællesbidrag da de jo ikke skal betale til lånet.
Har
du spørgsmål til byggeregnskabet eller til fælleslånet, er du velkommen
til at kontakte Peter Fischer, 2855 6395 eller via mail.
Venlig hilsen
E/F H.V. Nyholms Vej 13-19, Frederiksberg.


Arkiv: Slet permanent    


Kode: